Радуйся, Великий Но́вграде,/ красу́йся и лику́й, Церковь Божия,/ днесь бо свети́ло великое нам явися,/ многоцеле́бныя мо́щи блаженнаго Иакова,/ и мир весь просвеща́ют Богодарованными чудесы́,/ яко источник неисчерпаемый показа́шася,/ и яко струи́ точа́т исцеления/ верою приходя́щим к блаженным моще́м его:/ да́рует бо здра́вие неоску́дно,/ боля́щим во гресе́х великое врачева́ние,/ и Христа мо́лит дарова́ти душа́м нашим мир и ве́лию милость.
Радуйся, Богому́дре отче Иакове,/ твоя бо мо́щи всечестны́я и святыя/ оби́льно всегда источа́ют исцеления верно приходя́щим,/ благоуха́ния всех исполня́юще духовнаго/ и тьму демонскую далече отгоня́юще./ Темже мо́лим тя, раби́ твои,/ всякаго наве́та вра́жия нас изба́вити:/ яко да радостною душею и чистым сердцем,/ святое твое пренесе́ние духовно пра́зднующе,/ мо́лимся дарова́ти душа́м нашим мир и ве́лию милость.
Радуйся, премудре отче Иакове,/ Ангельское на земли житие́ пожи́л еси,/ ду́хови плоть повину́л еси,/ пощением же и воздержанием свет ми́рови яви́лся еси,/ украси́лся бо еси, блаженне,/ и Святей Троице обитель себе соде́лал еси,/ и дарова́ния чуде́с от Нея сподо́бися/ исцели́ти различныя неду́ги/ приходящим с верою к моще́м твоим, и пра́зднующим святое пренесе́ние./ Моли́ дарова́ти душа́м нашим мир и ве́лию милость.
Слава, глас 4:
Преблаженне отче наш Иакове,/ благодатию Божественнаго Духа/ обильно всегда источа́еши исцеления/ с верою приходя́щим к мощем твоим,/ ю́же прия́л еси от всех Царя Христа Бога./ егоже де́телию ду́хи лукавыя от человек отгоня́еши,/ исцеля́еши стра́сти неисце́льныя/ и просвещаеши верных сердца́ блистанием чудес твоих./ С Вы́шними же ли́ки ныне на Небесех водворя́ешися, Богому́дре,/ и ра́дости неизрече́нныя наслажда́ешися./ Темже днесь пра́зднующе пренесение твое,/ моли, мо́лим тя, молитвами твоими/ дарова́ти нам пособие на враги/ и мир ми́рови испроси́,/ належа́щих нам скорбе́й душевных и телесных страсте́й/ свободи́ молитвами твоими.
И ныне, Богородичен: Иже Тебе ради:
Вход. Прокимен дне. И чте́ния.
При́тчей чте́ние (главы́ 3 и 8):
Па́мять пра́веднаго с похвала́ми, и благослове́ние Госпо́дне на главе́ его́./ Блаже́н челове́к, и́же обре́те Прему́дрость, и сме́ртен, и́же уве́де ра́зум./ Лу́чше бо Сию́ купова́ти, не́жели зла́та и сребра́ сокро́вища./ Честне́йшая же есть ка́мений многоце́нных, все же честно́е недосто́йно Ея́ есть./ Долгота́ бо дней и ле́та живота́ в десни́це Ея́, в шу́йце же Ея́ бога́тство и сла́ва./ От уст Ея́ исхо́дит пра́вда, зако́н же и ми́лость на язы́це но́сит./ Послу́шайте у́бо Мене́, о ча́да, честна́я бо реку́: и блаже́н челове́к, и́же пути́ Моя́ сохрани́т;/ исхо́ди бо Мои́, исхо́ди живота́, и уготовля́ется хоте́ние от Го́спода./ Сего́ ра́ди молю́ вас и предлага́ю Мой глас сыново́м челове́ческим:/ я́ко Аз прему́дрость устро́их, сове́т и ра́зум, и смысл Аз призва́х./ Мой сове́т и утвержде́ние, Мой ра́зум, Моя́ же кре́пость./ Аз мене́ лю́бящия люблю́, и́щущии же Мене́ обря́щут благода́ть./ Разуме́йте у́бо, незло́бивии, кова́рство, ненака́зании же, прилага́йте сердца́./ Послу́шайте Мене́ и па́ки, честна́я бо реку́: и отве́рзу от усте́н пра́вая,/ я́ко и́стине поучи́тся горта́нь Мой, ме́рзски же предо Мно́ю устны́ лжи́выя./ С пра́вдою вси глаго́лы уст Мои́х: ничто́же в них стро́потно, ниже́ развраще́нно./ Вся пра́ва суть разумева́ющим и про́ста обрета́ющим ра́зум./ Науча́ю бо вас и́стине, да бу́дет о Го́споде наде́жда ва́ша и испо́лнитеся Ду́ха.
При́тчей чте́ние (главы́ 10 и 11):
Уста́ пра́веднаго ка́плют прему́дрость, язы́к же непра́веднаго поги́бнет./ Устне́ муже́й пра́ведных ка́плют благода́ти, уста́ же нечести́вых развраща́ются./ Ме́рила льсти́вая ме́рзость пред Го́сподем, вес же пра́ведный прия́тен Ему́./ Иде́же а́ще вни́дет досажде́ние, та́мо и безче́стие: уста́ же смире́нных поуча́ются прему́дрости./ Соверше́ние пра́вых наста́вит их, и поползнове́ние отрица́ющихся упасе́т их./ Не по́льзуют име́ния в день я́рости, пра́вда же изба́вит от сме́рти./ У́мер пра́ведный, оста́ви раска́яние, нару́чна же быва́ет и посмея́тельна нечести́вых па́губа./ Пра́вда непоро́чнаго исправля́ет пути́, в нече́стие же па́дает непра́вда./ Пра́вда муже́й пра́вых изба́вит их: безсове́тием же пленя́ются беззако́ннии./ Сконча́вшуся му́жу пра́ведну, не поги́бнет наде́жда, похвала́ же нечести́вых поги́бнет./ Пра́ведник от ло́ва убе́гнет, вме́сто же его́ предае́тся нечести́вый./ Во усте́х нечести́вых сеть гра́жданом, чу́вство же пра́ведных благоспе́шное./ Во благи́х пра́ведных испра́вится град, и в поги́бели нечести́вых ра́дование./ Во благослове́нии пра́вых возвы́сится град, усты́ же нечести́вых раскопа́ется./ Руга́ется гра́жданом лише́нный ра́зума, муж же му́дрый безмо́лвие во́дит.
Прему́дрости Соломо́новы чте́ние (глава́ 3):
Пра́ведных ду́ши в руце́ Бо́жией, и не прико́снется их му́ка./ Непщева́ни бы́та во очесе́х безу́мных умре́ти, и вмени́ся озлобле́ние исхо́д их./ И е́же от нас ше́ствие сокруше́ние, они́ же суть в ми́ре./ Ибо пред лице́м челове́ческим а́ще и му́ку прии́мут, упова́ние их безсме́ртия испо́лнено./ И вма́ле нака́зани бы́вше, вели́кими благоде́тельствовани бу́дут,/ я́ко Бог искуси́ я и обре́те их досто́йны Себе́./ Я́ко зла́то в горни́ле искуси́ их и я́ко всепло́дие же́ртвенное прия́т я./ И во вре́мя посеще́ния их возсия́ют и, я́ко и́скры по сте́блию, потеку́т./ Су́дят язы́ком и облада́ют людьми́, и воцаря́тся Госпо́дь в них во ве́ки./ Наде́ющийся Нань разуме́ют и́стину, и ве́рнии в любви́ пребу́дут Ему́./ Я́ко благода́ть и ми́лость в преподо́бных Его́, и посеще́ние во избра́нных Его́.
На литии стихиры, глас 4. Самогласны:
Приидите, вернии, хвала́ми, соше́дшеся,/ ныне соста́вим торжество в честне́й пра́зднице/ честна́го пренесения блаженнаго Иакова,/ духовно пра́зднующе,/ к нему возопие́м:/ моли́, мо́лимся, нам победите́льная на враги дарова́ти,/ тебе бо молитвенника ко Владыце те́пла стяжа́хом,/ подающаго мирови ве́лию милость.
Возсия́ днесь пресветлая память твоя, Богомудре Иакове,/ созыва́ющи ны празднолю́бцы к похвале́нию/ и славе Христа Бога нашего./ Тем, притека́юще к моще́м твоим,/ исцеления дар прие́млем,/ и тебе, прославльшаго Спаса Христа, воспевае́м во веки,/ непрестанно сла́вяще.
Отче преблаже́нне Иакове,/ днесь любовию соше́дшеся к тебе,/ све́тло торжеству́юще гла́сы пе́сненными,/ псаломски вопию́ще, глаголем:/ блажен муж, бояйся Господа,/ непоро́чно бо в за́поведех Господних ходи́л еси,/ темже ныне с пра́ведными на Небесех водворя́ешися,/ с ни́миже моли́ся Господеви спасти́ся душа́м на́шим.
Слава, глас 4:
Духовною благодатию отъе́млеши неду́ги страсте́й/ и отго́ниши ду́хи лука́выя,/ и исцеля́еши стра́сти неисце́льныя, Иакове всеславне,/ и просвещаеши сердца́ верных блиста́нии чудес твоих./ Темже днесь гла́сы немо́лчными воспева́ем/ пресве́тлую и светоносную память твою.
И ныне, Богородичен: При́зри на моления:
На стиховне стихиры, глас 8
Подобен: О, преславнаго чудеса́!
О, преславное чудо!/ Божиим манове́нием рака твоя, блаженне,/ на кре31 пришедши, ста недви́жимо,/ вернии же людие, обретше тя, радостию и любовию прие́мляху./ Молитвами Твоего угодника, Христе Боже,/ спаси́ ду́ши наша яко Милосерд.
Стих: Честна пред Господем/ смерть преподобных Его.
О, пресла́вное чудо!/ Сиянием Духа Пресвятаго просвещаеши весь мир,/ притекающих к моще́м твоим Богомудре Иакове./ Темже, вернии, сошедшеся в твое пренесение, Го́сподеви вопие́м:/ Иисусе Царю, спаси́ ду́ши наша яко Милосерд.
Стих: Блаже́н муж, боя́йся Господа,/ в за́поведех Его восхо́щет зело́.
О, пресла́вная и́стинная чудеса́ блаженнаго Иакова!/ Како возмо́жем похвали́ти или ясно изглаго́лати,/ подае́т бо различная исцеле́ния/ не то́кмо притека́ющим к мощем его,/ но и везде́ призывающим имя его,/ никогда́же ску́дны своих чуде́с оставля́ет./ И ныне моли́ся, блаженне Иакове,/ дарова́ти нам ве́лию милость.
Слава, глас 6:
Возсия́ днесь пресветлое торжество́,/ отче Богомудре Иакове,/ ты бо от младе́нства Богу прилепи́лся/ и Того стопа́м последовал еси,/ мирски́й мяте́ж, а́ки ну́ждное волне́ние, преплы́л еси,/ и ныне на Небесех царствуеши./ Мы же, покланя́ющеся моще́м твоим,/ верно от души Христа славосло́вим,/ давшаго нам тебе, те́пла молитвенника к Богу:/ к Немуже о нас моли́ся,/ чтущих и верно пра́зднующих твое пренесе́ние,/ спастися душа́м нашим.
И ныне, Богородичен: Творец и Избавитель мой:
Тропарь, глас 1:
Боже́ственною благодатию просвети́вся,/ и по смерти да́руеши исцеление/ притека́ющим к тебе, премудре Иакове:/ те́мже и мы ныне чтим честны́х моще́й твоих пренесе́ние,/ веселяще вку́пе ду́ши и телеса́./ Тем вси вопие́м:/ Слава Давшему ти крепость!/ Слава Венчавшему тя!/ Слава Де́йствующему тобою всем исцеления!
Слава, и ныне. Богородичен: Гавриилу вещавшу
На утрени
По 1-м стихословии седален, глас 4
Подобен: Явился еси
Пресветлую твою память днесь торжествующе,/ Спаса и Господа моли́ти прилежно/ тя молим, отче Иакове,/ всем пода́ти согрешений прощение.
Слава, и ныне, Богородичен:
Теплое заступление сущим в беда́х, и Помощницу нашу, и к Богу пременение,/ Еюже тли изба́вихомся,/ Богородицу вернии ублажаем.
По 2-м стихословии седален, глас 1
Подобен: Лик Ангельский
Житие́ на земли благоче́стно скончав,/ прия́телище Духа Святаго явился еси,/ просвещая к тебе верою притека́ющия, блаженне./ Темже моли Владыку и Господа/ просвети́ти ду́ши наша, воспевающих тя,/ Иакове Богоблаженне, отче наш.
Слава и ныне, Богородичен:
Всех Творца и Господа, и Зижди́теля,/ Всенепорочная, Чистая,/ Духом Божественным в ложесна́х заче́нши,/ без нетления родила́ еси,/ егоже славяще, Тя воспеваем, Дево,/ яко палату всех Царя и ми́рови спасение.
По Хвали́те Имя Господне: припев:
Ублажаем тя,/ святый праведный Иакове,/ и чтим святую память твою,/ ты бо молиши за нас/ Христа Бога нашего.
Псалом избранный: Терпя потерпех Господа
По полиелеи седален, глас 8
Подобен: Премудрости
Плотски́я страсти воздержанием, отче, увяди́л еси/ и благодать духовную восприя́л еси,/ тем и сосуд достоин был еси,/ и по кончине явился еси, страсти очищая,/ отче Иакове, моли Христа Бога,/ грехо́в оставле́ние дарова́ти,/ честву́ющим любовию святое твое пренесе́ние.
Слава, и ныне, Богородичен:
Яко Деву и Едину в жена́х,/ Тя, без Се́мене ро́ждшую Бога плотию,/ вси ублажа́ем, роди человече́стии,/ Огнь бо вселися в Тя Божества́,/ и яко Младенца дои́ши Зижди́теля и Господа./ Тем Ангельский и человеческий род/ достойно славим пресвятое Рождество Твое и согласно вопие́м Ти:/ моли́ Христа Бога/ согрешений оставле́ние дарова́ти покланя́ющимся верою пресвято́му Рождеству Твоему.
Таже степенна, 1-й антифон 4-го гласа. Прокимен: Честна́ пред Господем: Стих: Что возда́м Господеви: Всякое дыхание: Евангелие от Матфея, зачало 43
По 50-м псалме стихира, глас 6:
Прииди́те, вси людие,/ хвалу́ принесем блаженному, вопию́ще:/ радуйся, пресветлый сто́лпе,/ просвеща́яй нас чудес светлостьми́./ Радуйся, росоно́сный облаче,/ пла́мень погашающь страсте́й и орошающь верных мысли./ Радуйся, моляйся Христу,/ еже пода́ти воинству нашему победы на пога́ныя враги/ и умири́ти мир, и спасти ду́ши наша.
Канон Богородицы, со ирмосом на 6. И святаго канон на 8. егоже краегранесие по алфавиту до девятыя песни: Совершен же списавшаго именем. Глас 5
Песнь 1
Ирмос: Спасителю Богу,/ в мо́ри люди немо́крыми ногами наста́вльшему/ и фараона со всево́инством пото́пльшему,/ Тому Единому пои́м, яко просла́вися.
Агнче Божий, Слове, даждь ми слово недостойному Твоему рабу,/ да возмогу́ воспе́ти в память пренесения моще́й блаженнаго Иакова торжество, взывая:/ Тому Единому воспоим, яко прославися.
Безвестная и тайная последнему роду явле́на быша честныя мо́щи твоя́, премудре Иакове,/ к нимже прикасающеся, освящение прие́млем, Господеви поюще:/ Того Единаго воспоим, яко прославися.
Всесвятая твоя память возсия́ ми́рови, яко солнце, просвещая ду́ши благочестно поющих тя,/ в нейже моли́ся,блаженне, пода́ти очищение грехов Го́сподеви зовущим:/ Того Единаго воспоим, яко прославися.
Богородичен:
Господороди́тельнице Чистая, Небесный вхо́де,/ горо́ несеко́мая, дверь непроходи́мая,/ апостолом слава, мучеником веселие, преподобным красота,/ приими моление наше, еже Ти приносим/ в память блаженнаго Иакова, Господеви поюще:/ Того Единаго воспоим, яко прославися.
Катавасия: Отверзу уста моя:
Песнь 3
Ирмос: Водрузи́вый на ничесо́мже зе́млю повелением Твоим/ и пове́сивый неодержи́мо тяготе́ющую/ на недви́жимем, Христе, ка́мени заповедей Твоих,/ Церковь Твою утверди, Едине Блаже и Человеколюбче.
День пра́зднственный днесь празднуют наро́ди Великаго Нова́гра́да,/ обрето́ша бо мощи блаженнаго Иакова, яко некое сокровище бога́тно,/ непрестанно Христу зовуще:/ Церковь Твою утверди, Едине Блаже и Человеколюбче.
Естество́ тле́нное нивочто́же вмени́в,/ житие чистое на земли пожи́л еси/ и сего ради наследовал еси Небесное селение./ Моли и нам получити та́мошнее блаженство, празднующим твое пренесение,/ да непрестанно Христу зовем:/ Церковь Твою утверди, Едине Блаже и Человеколюбче.
Житие твое, яко солнце, в сердца́ верных возсия́, зарю́ чуде́с испуща́я,/ темже и нас невечерним Светом озари́, всечестное твое пренесение почитающих,/ да непрестанно Христу зовем:/ Церковь Твою утверди, Едине Блаже и Человеколюбче.
Богородичен:
Зело́ лю́те погружа́емую ду́шу мою в пучи́не житейских страстей/ и бу́рею одержи́мую безме́рных согрешений,/ спасения ми простри́ ру́ку, Пречистая, и изведи из глубины́ зол моих,/ да, радуяся, славлю Тя, Всенепорочную.
Седален, глас 5
Пресветлая и светоносная, отче Богомудре Иакове,/ приспе́ твоя память, созывающи верных множество/ прославити и пети твое честно́е пренесение,/ просим от Христа прияти велию милость.
Ирмос: Дела́ смотре́ния Твоего, Господи,/ ужаси́ша пророка Аввакума:/ изше́л бо еси на спасение людей Твоих,/ спасти пома́занныя Твоя́ пришел еси.
Зе́млени бо есмы́ и пе́рстни челове́цы,/ верно припа́даем к пречестны́м моще́м твоим, блаженне Иакове, прося́ще отпуще́ния грехов:/ молися о верно празднующих твое честно́е пренесение.
Иже крест взем, блаженне, и желаемаго ти отечества достиг, Горняго Иерусалима,/ и в нем со Ангелы лику́еши, Иакове премудре:/ молися о чтущих твое честно́е пренесение.
Ныне на Небесе́х с праведными весели́шися, преблаженне Иакове,/ с нимиже молися, Христу предстоя́, мир ми́рови дарова́ти/ и благочестивому народу нашему здравие, и на враги побеждение,/ и всем скорбя́щим утеше́ние.
Богородичен
Кто не удиви́тся или кто не почуди́тся человеколюбию Божию,/ сшед бо с Небесе́ и воплоти́ся нас ради из Тебе без Отца, Едина Всепетая:/ егоже моли изба́витися рабо́м Твоим от всякия скорби.
Песнь 5
Ирмос: Окая́нную душу мою, нощеборю́щуюся со тьмою страсте́й,/ предвари́в, уще́дри/ и возсияй, мысленное Солнце, днесве́тлыя звезды́ во мне,/ во еже раздели́ти нощь от света.
Любовию чту́ще твое пренесение, прилежно тя молим, премудре Иакове,/ не преста́й моли́ся Христу Богу,/ да прии́мем грехов просты́ню и да озари́т нас в нощи́ свет.
Множество народа Великаго Нова́гра́да, сошедшеся днесь в твое пренесение, блаженне Иакове,/ и прикаса́ющеся честны́м моще́м твоим, от них исцеления почерпа́ем, непрестанно зову́ще:/ да озарит нас в нощи́ свет.
Не то́кмо в житии сый, но и по смерти мно́га чудеса/ от честныя ти раки содева́ются приходящим с верою, всеблаженне Иакове,/ недуги прогоняеши и от бед избавляеши силою Христовою./ К Немуже непрестанно зовем:/ да озарит нас в нощи́ свет.
Богородичен
Он, вселукавый, по вся дни к го́ршим влече́т мя,/ и в ров погибели влага́ет, и во отчаяние мя влече́т;/ но того мя ловле́ния, Чистая, исхи́ти,/ и творити волю Божественную Сына Твоего и Бога нашего настави,/ и в час страшнаго пришествия Его избави мя всякаго осуждения.
Песнь 6
Ирмос: Обы́де мя бездна,/ гроб мне кит бысть:/ аз же возопих к Тебе, Человеколюбцу,/ и спасе́ мя десни́ца Твоя, Господи.
Прииди́те, соберитеся, Великаго Нова́гра́да народи,/ све́тло празднуем пренесение моще́й блаженнаго Иакова,/ мо́лится бо ко Владыце и Богу нашему, да избавит нас от всякаго озлобле́ния,/ к Немуже, воспевающе, глаголем:/ спасе́ нас десни́ца Твоя, Господи.
Ра́ка мощей твоих, премудре Иакове, дража́йши сапфира показася,/ чудотвори́ва бо бе, исцеле́ния источа́ющи./ Тя ублажающе́, вернии радостно от души Христу зове́м:/ спасе́ нас десни́ца Твоя, Господи.
Светлыми сиянии обрето́шася на кре честныя твоя мо́щи, Иакове пречудне,/ ныне, аки заря пресветлая, просвещают и освещают чтущих тя верно/ и радостно от души Христу зову́щих:/ спасе́ нас десни́ца Твоя, Господи.
Богородичен
Тебе, Чистую Деву Нескве́рную,/ Едину и́мам сте́ну непреобори́му,/ прибежище и покров кре́пок и оружие спасения,/ да мя не пре́зриши окаяннаго,/ надежда ненадежным, скорбя́щим радость и заступление.
Кондак, глас 8
Подобен: Взбранной
Верою и любовию/ твое честно́е пренесение пра́зднующих, блаженне,/ сохрани и соблюди от всякия зло́бы и соблазна змии́на,/ и́маши бо дерзновение ко Владыце всех, Христу Богу./ егоже моли спасти православныя люди,/ молящия тя, да вси вопие́м ти:/ радуйся, отче Иакове,/ всея Российския земли удобрение.
Икос:
Ангел на земли житием показався,/ Ангелы удивил еси, бесы же устраши́л еси,/ и человеки просветил еси заря́ми чудес твоих, Богоносе и преблаженне, отче наш Иакове./ И ныне нас вразуми́ воспевати песнь к твоему хвалению,/ радостным гла́сом си́це глаго́лющих:/ радуйся, оста́вивый тле́нное мудрова́ние и прие́мый нетленный венец;/ радуйся, терпеливый душею, иже злокозненнаго врага под нога́ми стерл еси;/ радуйся, ни́жнее мудрование оставль и Вышняго Царствия достиг;/ радуйся, цели́телю болезней и отгони́телю страсте́й;/ радуйся, отче Иакове, всея Российския земли удобрение.
Песнь 7
Ирмос: Огня гаси́лище, отроко́в молитва,/ орошающая пещь проповедница чудесе́,/ не опаля́ющи, ниже́ сожига́ющи/ песносло́вцы Бога отец наших.
Уста́ви нынешнюю бурю, обдержащую нас, блаженне,/ и укроти́ молитвами твоими,/ и варварское нахождение низложи́,/ и нас, раб твоих, на сопостаты укрепи, да, радующеся, поем:/ Боже, благосло́вен еси.
Фарисейски не лицеме́руем, но, со смирением и радостию прикасающеся к мощем твоим, премудре Иакове,/ просим прощения грехов, Христу от души вопиюще:/ Боже, благословен еси.
Храни́тель бу́ди великия России, христолюби́вому народу нашему, Богомудре Иакове,/ сохраняяй от пога́ных нашествия и междоусобныя бра́ни, гла́да же и па́губы,/ да молитвами твоими изба́вльшеся, радостно от души Христу зове́м:/ Боже, благословен еси.
Богородичен
Отчаявшимся еси ве́лие прибежище, обуреваемым тихое пристанице еси, Богородице./ Темже и мы, припа́дающим, да не постыдимся, Мати Истиннаго Живота, Тебе благодаря́ще и пою́ще:/ благословенна Ты в жена́х, Всенепорочная Владычице
Песнь 8
Ирмос: Ороси́вшаго пещь и отроки сохра́ншаго посреде́ горящаго пла́мене,/ о́троцы, славосло́вите,/ священницы, благослови́те,/ людие, превозноси́те во вся веки.
Молитвенника тя тепла стяжавше и скораго помощника,/ и яко сте́ну тве́рду, и забра́ло недвижи́мо и необурева́емо,/ не забу́ди молитвенник твоих, избавляй нас от всякия ну́жды и печали, да, радующеся, Христу зове́м:/ людие, превозносите Его во веки.
Чудес источник мо́щи твоя явися, Иакове преблаженне,/ от нихже обильно вси притекающии приемлют телесе́м здравие и душа́м спасение твоими молитвами,/ да, радующеся, Христу зовем:/ людие, превозноси́те Его во веки.
Шествие твое до́бре скончал еси и мирски́й мяте́ж, аки безбурное пристанище, преплы́л еси,/ и Ангельски на земли пожи́л еси, плоть твою ду́хови повину́л еси./ И ныне на Небесех предстоя всех Царю Христу,/ поминай чтущих твое пренесение, Емуже зовем:/ людие, превозноси́те Его во веки.
Богородичен
Щедраго и Человеколюби́ваго Спаса рождши, Чистая,/ Того моли уще́дрити раба Твоего и к пока́яния пути́ настави,/ лукаваго соблазны от се́рдца моего отжени́, и того́ изба́ви ловле́ния,/ и огня́ вечнаго исхити́,/ яко да непрестанно пою Тя, Чистую, во вся веки.
Песнь 9
Ирмос: Иса́йе, лику́й,/ Дева име́ во чреве и роди́ Сына Емману́ила,/ Бога же и Человека, Восток Имя Ему,/ егоже величающе, Деву ублажаем.
Источник исцеления испуща́я, врачевание же безме́здно,/ ковчег священия твоих мо́щей рака явися:/ от нихже почерпа́ем здравие присноживо́тное, притека́ющии верно, блаженне Иакове,/ и тебе Даровавшаго в пе́снех величаем.
Возвели́чил еси на земли́ твоего Владыку,/ тем и в твое пренесение глубину́ чудес показа́ и струю́ неоскудева́ему, раку моще́й твоих, Иакове премудре,/ слепым еже ви́дети дарова́ся, прокаженным очище́ние/ и одержи́мыя нечистыми ду́хи целому́дренны твори́ши./ Темже тя величаем.
Недостойною моею рукою принесо́х ти таковое сло́ва изви́тие, Богомудрый Иакове,/ не пре́зри, но приими́ сие́ с любовию и моли́ за мя Творца, твоего Владыку и Господа/ та́мошняго мя изба́вити мучения и милость обрести́ в день страшнаго испыта́ния.
Богородичен:
Владычице мира, Богородице,/ во глубине́ зол поги́бели мене, погруже́ннаго злоу́мно сластьми́ плотски́ми,/ и пристра́стием вещьми́ жития́,/ изведи́, Пресвятая Дево, Твоим милосердием,/ ибо не и́мам надежды:/ весь бо есмь, Чистая, во отчаянии, да Тя непрестанно величаю.
Тя Предстательницу и́мамы грешнии, о Пресвятая Дево!/ Ты благопреме́нна сотвори Сына Твоего и Бога нашего/ Ма́терними Твоими молитвами.
На хвалитех стихиры на 4, глас 4
Подобен: Яко добля
Прииди́те, вернии, хвала́ми соше́дшеся,/ ныне составим торжество,/ в честно́м пра́зднице честно́го пренесения блаженнаго Иакова/ духовно пра́зднующе, к нему возопиим:/ моли, молимся, нам победительная на враги дарова́ти,/ тебе бо ко Владыце те́пла молитвенника стяжа́хом,/ подаю́щему миру ве́лию милость.
Возсия́ днесь пресветлая память твоя,/ Богомудре Иакове,/ созывающи ны, празднолю́бцы,/ к похвалению и славе Христа Бога нашего./ Тем притека́юще к моще́м твоим исцеления дар прие́млем/ и тебе прославльшаго Спаса Христа воспеваем во веки,/ непрестанно сла́вяще.
Отче преблаженне Иакове,/ днесь любовию сошедшеся к тебе чудотворцу,/ све́тло торжеству́юще,/ гла́сы пе́сненными псаломски вопию́ще, глаголем:/ блажен муж, бояйся Господа,/ непорочно бо в заповедех Господних ходил еси./ Темже ныне с праведными на Небесех водворя́ешися;/ с нимиже молися Господеви/ спастися душа́м нашим.
Слава, глас 6:
Прииди́те, вси Великаго Нова́гра́да народи,/ сошедшеся, возвеличим Христова рачи́теля:/ сей бо измла́да покори́ плоть духу/ и по Господним стопа́м изво́ли ходити,/ на земли́ жесто́ко житие показа́./ Ангелы убо удиви́, демоны же устраши́ и человеки просвети́./ К немуже си́це рцем:/ радуйся, терпеливый душе́ю,/ иже оставив тленное мудрова́ние и прием нетленный венец./ Радуйся, светильниче многосветлый и к Богу молитвенниче теплый,/ иже злоко́зненнаго врага до конца под нога́ми стерл еси;/ радуйся, Иакове предивный, Небесный человече, земный Ангеле,/ и ныне на Небесех у Престола предстои́ши Всецаря Христа,/ к Немуже за ны молися,/ верою и любовию пра́зднующия твое честно́е пренесение,/ спастися душа́м нашим.
И ныне: Богородице, Ты еси лоза: Славословие великое.